Bekkenfysiotherapie

Bekkenpijn en lage rugklachten

Tijdens en na een zwangerschap en bevalling kunnen bekkenpijn en lage rugklachten ontstaan of verergeren. Dit zijn klachten die vaak voorkomen, maar dat betekent niet dat je er mee door hoeft te lopen. Wil je zo goed en zo fit mogelijk door je zwangerschap komen en zo goed mogelijk herstellen (korter of langer) na je zwangerschap, lees dan hieronder wat we je te bieden hebben.

BekkenFysiotherapie tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Tijdens de zwangerschap en na de bevalling kan je te maken hebben met bekkenpijn, hieronder valt pijn in de lage rug, het bekken, de bilregio, de liezen, de onderbuik en het bekkenbodemgebied. Onze bekkenfysiotherapeuten kunnen jou helpen om deze klachten te verminderen, zodat je zo lang mogelijk actief kan zijn en blijven.

Postpartum Check

Bevallen en wennen aan een leven met een groter gezin is een hele klus. Het liefst wil je zo snel mogelijk weer fit zijn, maar je lijf heeft daar echt even tijd voor nodig.

Bij ons kun je terecht voor een Postpartum Check: een korte intake en bewegingsonderzoek, controle van de diastase en het in kaart brengen van je bekkenbodemfunctie met behulp van Functionele Bekkenechografie.

De Postpartum Check kun je laten inplannen vanaf 6 weken na je bevalling. Zo weet je snel waar je staat in je herstel en kun je gericht en met vertrouwen starten met het werken aan je fitheid.

Zwanger & Fit en Moeder & Fit

Onder begeleiding van een speciaal voor Zwanger & Fit / Moeder & Fit opgeleide instructeur en in samenwerking met onze bekkenfysiotherapeuten krijg je in een kleine groep gerichte informatie, adviezen en training waardoor je fit blijft gedurende de zwangerschap en je na je zwangerschap weer snel kunt herstellen.

Schrijf je direct in voor een gratis proefles: info@gofysio.nl.

Tijden en locatie:

Maandag van 18.00-19.00, locatie Terwijde

Bekkenpijn Revalidatie

Heeft je herstel wat meer tijd nodig of lukt het niet om je eigen sportactiviteiten goed op te bouwen? Dan kun je, ongeacht de duur van je klachten, bij ons terecht voor ons Bekkenpijn Revalidatie programma. Onze bekkenfysiotherapeuten doen een intake en onderzoek en maken een inschatting van welke behandelingen er nodig zijn voor jou om van je klachten af te komen. Hierbij kun je denken aan de inzet van ontspanningstherapie, manuele therapie of sportfysiotherapie. Mocht jouw klacht om een multidisciplinaire aanpak vragen dan verwijzen wij je door binnen ons netwerk. Er komt een duidelijk behandelplan en er wordt in samenwerking met Athletic Health een trainingsprogramma opgesteld.

Fysiotherapie bij pijn in de onderrug

Onze aanpak bij pijn in de onderrug is zeer effectief. Jaarlijks behandelen we meer dan 2000 cliënten met lage rugpijn. Dit doen we in Terwijde (Leidsche Rijn), De Meern en Nieuwegein, maar ook in Amsterdam en Alphen aan de Rijn. We hebben verschillende behandelingen die jou kunnen tegen pijn in de onderrug.

Afspraak maken

Wil je een behandeling bij de bekkenfysiotherapeut of je aanmelden voor een van de programma’s, neem dan contact op via (telefoon of whatsapp): 085-06 56 333 of mail naar: info@gofysio.nl